نوشته شده توسط : احسانی

 

آزادی 120 زندانی جرايم غیرعمد کردستانی در سال‌جاری

» سرویس: معارف و حقوق - حقوقي و قضايي

مدیرکل زندان‌های کردستان از آزادی 120 زندانی جرايم غیرعمد کردستانی در سال‌جاری خبر داد.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه کردستان، اسدالله گرجی‌زاده در جلسه هم اندیشی ستاد مردمی دیه استان كردستان که با حضور خیرین، مدیران و روسای اصناف و اتحادیه‌های مختلف به میزبانی داگستری کل استان كردستان برگزار شد، با برشمردن فعالیت‌های ستاد دیه گفت: در سال گذشته با همت مسئولین و خیرین و همچنین کمک های اعطایی مقام معظم رهبری 273 نفر از زندانیان جرايم غیر عمد آزاد و به آغوش اجتماع بازگشتند.

 

 

وی افزود: در سال جاری نیز با فعالیت خوب و مستمر ستاد دیه استان 120 نفر آزاد شده‌اند که این مساله باعث کاهش جمیعت کیفری و اجرای بهتر برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها شده است.

 

 

گرجي‌زاده ادامه داد: در سال جاری در ماه مبارک رمضان 14 جشن گلریزان در سنندج و شهرستان‌های تابعه استان برگزار می شود، که امید است، مثل سنوات گذشته با حضور پرشور مردم نوع دوست کردستان زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرايم غیر عمد فراهم شود.

 

 

 

مدیرکل زندان‌هایکردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 190 زندانی جرايم غیر عمد در زندان‌های استان تحمل حبس می کنند، که برای آزادی این افراد بیش از شش میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

 

 

جوهری دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در فقه جزایی اسلام تنبیه به عنوان یک عامل بازدارنده مطرح و باعث سلامت جامعه می باشد، گفت: در کنار آن دین مبین اسلام دین عطوفت و رافت و مهربانی است، که توجه ویژه ای به کرامت انسانها و رهایی آنها از مشکلات دارد.

 

 

وی تصریح کرد: انجمن ها و ستادهای مردم نهاد نیز مانند ستاد مردمی دیه و انجمن های حمایت از زندانیان در راستای همین ارزش انسانی دین مبین اسلام است.

 

 

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج، عنوان کرد: ستاد مردمی دیه استان كردستان یکی از ستادهای موفق و پرتلاش در سطح کشور بوده که تا به حال خدمات ارزنده ایی به خانواده زندانیان جرايم غیرعمد ارايه کرده است.



:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()